Gemba Gemba
50
BLOG

Żal mi wyrobników czyli smutna refleksja.

Gemba Gemba Rozmaitości Obserwuj notkę 3

Najpierw Hiszpania, wczoraj Francja, dzisiaj Niemcy i Anglicy.  Czekam, co "pokażą" Włosi. Ta seria to nie jest przypadek . Piłkarze z Europy mają dość piłki.

To konsekwencja sposobu zarabiania olbrzymich pieniędzy na piłce. Od FIFA i UEFA, przez kluby, do piłkarzy. To konsekwencja tego, że np. w anglelskim klubie nie gra żaden wyspiarz.  To konsekwencja  rozbudowaniej, europejskiej,  Ligi Mistrzów i eksploatacji piłkarzy do granic ich psychicznej wytrzymałości.

Pisząc o psychicznej wytrzymałości mam na myśli "radość z gry",  wynikającej choćby z chęci pokazania swoich umiejętności. Każdy, kto w młodości grał w "kopaną" wie, o co mi chodzi. Oni po prostu nie mają żadnej, ale to żadnej motywacji.

Ciężką "kasę" mają w klubach.  Reprezentacja owszem, ale bez przesady, mogę nabawić się kontuzji...

Przykre to, ale chyba prawdziwe. A może się mylę?

   

     

Gemba
O mnie Gemba

Dlaczego Gemba? Od młodości byłem "pyskaczem", umiejącym bronić swoich argumentów. Do pięknego pisania Bóg talentu nie dał.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości